fix bar

Onze identiteit

De Bron is een open christelijke school waarbij alle leerlingen welkom zijn.

Op onze school beginnen we en eindigen we met gebed. Dit kan een gebed, een lied of een gedichtje zijn.

Wij besteden vanuit de traditie veel aandacht aan de Christelijke feesten. Elke week vertellen we verhalen uit de Bijbel en spiegelverhalen die uit de methode 'Kind op maandag' komen. Daarnaast zingen we christelijke liedjes, waarbij het digibord wordt gebruikt. Zo kan iedereen meezingen met de tekst, wat als heel fijn wordt ervaren door leerlingen en leerkrachten.

Het is een bijzondere school, omdat we veel waarde hechten aan de sfeer op school. Het christelijke karakter moet tastbaar zijn in de positieve sfeer die op school heerst en die te vinden is in de omgang met en de zorg voor elkaar. Kinderen hebben daar recht op. Ze zijn aan onze zorgen toevertrouwd en kunnen alleen tot hun recht komen als ze zich op school veilig en geborgen weten.

Het is een bijzondere school, omdat ieder kind uniek is. De school is de samenleving in het klein. Met elkaar zijn we elke dag aan het leren om fijn met elkaar te werken, spelen en leren.